Marketplace - Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Onze bezorgpartners leveren doorgaans tot aan de drempel. Woon je in een appartement zonder lift? Geef dit dan even vooraf aan, zodat we kunnen kijken of de levering mogelijk is. Soms is het nodig om extra bezorgers in te schakelen.
Helaas, op dit moment kan je je Marketplace-bestelling niet laten installeren, aangezien deze service enkel beschikbaar is voor producten die rechtstreeks door MediaMarkt verkocht worden.
Het is helaas niet mogelijk om je Marketplace-bestelling in een MediaMarkt winkel te retourneren. Geen zorgen, we helpen je graag verder! Stuur een e-mail naar [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We zorgen ervoor dat je snel verder geholpen wordt!
Op dit moment kunnen we geen bestellingen naar een MediaMarkt winkel laten bezorgen. Bestel je product gewoon naar je eigen adres en we zorgen ervoor dat het bij je thuis wordt geleverd!
Ja, maar in dat geval, gelieve ons dit van tevoren te informeren via [email protected].
Geen zorgen, we regelen het voor je! Neem contact op met [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We sturen het label snel naar je toe, zodat je je pakket eenvoudig kunt retourneren.
Nee, op dit moment kunnen geschenkkaarten niet gebruikt worden voor bestellingen op Marketplace.
De levertijd van je product is afhankelijk van de beschikbare voorraad en het door onze partner geplande leveringsschema, dat altijd op de productpagina wordt vermeld. Verder is levering in de winkel niet mogelijk.
Bestellen & bezorgen
Heb je een bestelling geplaatst zonder account? Bijvoorbeeld als gast of vanuit de winkel? Dan houden we je per e-mail op de hoogte.
Het bestelproces verloopt als volgt:
- Bestelbevestiging: Je ontvangt eerst een 'bestelbevestiging’ met een overzicht van je bestelde product(en). Op dat moment is je bestelling succesvol bij ons magazijn of winkel binnengekomen.
- Zodra de partner de goederen heeft ingepakt en verzonden naar de koerier, ontvang je de Track & Trace-code van hen.
- Factuur: Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een aparte e-mail met je factuur. Als je geen factuur hebt ontvangen, vraag deze per e-mail op via het volgende adres: [email protected].
De bezorger geeft het pakket af bij de buren (tot €100,-) en anders bij een pakketpunt in de buurt. Je ontvangt een kaartje met informatie over de locatie van je pakket.
Bij grote producten, zoals een koelkast, wasmachine of tv, krijg je op de dag van levering een e-mail van de vervoerder met het verwachte bezorgmoment. Via de agenda-tool in deze e-mail kun je de bezorgdag aanpassen.
Een Marketplace-bestelling kun je niet ophalen in onze MediaMarkt-winkels.
Je kunt je bestelling laten bezorgen op een door jou opgegeven adres in België. Onze leveringspartners leveren meestal tot aan de voordeur. Als je in een appartement zonder lift woont, laat dit dan van tevoren weten, zodat we kunnen controleren of levering bij de voordeur mogelijk is. Dit hangt af van de vervoerder en soms kan het nodig zijn om extra bezorgers in te schakelen. Sommige vervoerders leveren alleen tot de drempel (ingang) van het gebouw in gebouwen zonder lift.
- Bezorging op afspraak (tijdvak): Wanneer je de track-and-trace-melding van de logistieke partner ontvangt, kun je via die melding aangeven dat je een andere levertijd of -dag wilt plannen.
- Vandaag bezorgd: Niet van toepassing bij Marketplace-bestellingen.
- Ophalen in de winkel: Een Marketplace-bestelling kun je niet ophalen in onze MediaMarkt-winkels.
- Service bij levering: Helaas is het op dit moment niet mogelijk om je Marketplace-bestelling te laten installeren, aangezien deze service enkel beschikbaar is voor producten die rechtstreeks door MediaMarkt verkocht worden.
Indien gewenst, geef dan aan dat je het oude apparaat meegegeven wilt hebben via [email protected] en doe het volgende:
Een oud apparaat kan door onze bezorgdienst meegenomen worden. Het apparaat moet dan wel transportklaar staan:
- Leeg, droog en schoon (ontdaan van bijvoorbeeld ijs- en voedselresten);
- Geheel ontkoppeld;
- Intact;
- Gereed voor transport.
Vanaf €50,- aan producten profiteer je van gratis bezorging, van maandag tot zondag.
Voor de meeste producten geldt: 'vóór 23:59 besteld, morgen in huis'. De snelst mogelijke lever- of ophaaltijd voor jouw product geven we altijd aan op de productpagina, in het winkelmandje en tijdens het afronden van je bestelling.
- Bestelbevestiging: Je ontvangt eerst een 'bestelbevestiging' met een overzicht van je bestelde product(en). Op dat moment is je bestelling succesvol bij ons magazijn of winkel binnengekomen.
- Verzend- of ophaalbevestiging: Zodra alles is ingepakt en overhandigd is aan de vervoerder, ontvang je een e-mail met de boodschap dat je bestelling is verzonden. Hierin staat een link naar de Track & Trace, waarmee je de zending kunt volgen en een indicatie krijgt van hoe laat je de bezorger precies kunt verwachten.
- Factuur: Zodra de bestelling is geleverd, ontvang je een factuur van de partner.
In sommige gevallen kun je het bezorgadres wijzigen via de e-mail die je van de vervoerder ontvangt. We kunnen niet garanderen dat we het afleveradres kunnen wijzigen, maar we zullen ons best doen om met onze partner samen te werken om het adres aan te passen. Het is het beste om contact op te nemen met [email protected] en het juiste adres door te geven, zodat wij kunnen coördineren met de partner.
Het bezorgmoment kan je wijzigen via de e-mail die je ontvangt van de vervoerder. Als dit niet meer mogelijk is omdat de vervoerder al onderweg is of de planning al is gemaakt, kunnen wij dit helaas ook niet meer voor je wijzigen.
Gelieve contact op te nemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Gelieve contact op te nemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Gelieve contact op te nemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen oplossen. Om een compleet beeld te krijgen, hebben we onderstaande van je nodig:
- Het bestelnummer
- Twee gedetailleerde foto's van de schade
- Eén overzichtsfoto van de schade
- Indien beschikbaar, een foto van het verpakkingsmateriaal waarop de schade duidelijk zichtbaar is en het verzendlabel
Gelieve contact op te nemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Gelieve contact op te nemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Gelieve contact op te nemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Garantie & reparatie
Als je een product voor reparatie wilt opsturen, stuur dan een e-mail naar [email protected]. Wij nemen contact op met onze marketplace-partner en regelen de reparatie voor je. Alle retourzendingen zijn volledig gratis.
Als je een groot apparaat wilt laten repareren, neem dan contact op met [email protected]. Wij coördineren met onze marketplace-partners en komen bij je terug met een oplossing.
Neem eerst contact op met [email protected]. Als je het product lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken en de gemiddelde levensduur wordt verlengd door de reparatie of vervanging, dan overleggen wij met onze marketplace-partner hoe we je het beste kunnen compenseren voor het defecte product.
Als je een data-drager (zoals een smartphone) opstuur naar reparatie, vergeet dan niet een back-up te maken. Tijdens de reparatie kunnen gegevens verloren gaan. Wordt je iPhone gerepareerd? Zet dan 'Zoek mijn iPhone' uit.
Dit is niet mogelijk. Om te kunnen vaststellen wat het defect is, moet de werking van het hele product gecontroleerd worden.
Als je je telefoon hebt besteld via Marketplace, kun je deze helaas niet laten repareren in de winkel. Neem gerust contact op met [email protected] om je apparaat ter reparatie aan te bieden.
Om een reparatie aan te melden, kun je het beste contact opnemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen regelen.
Bij Marketplace kun je contact opnemen met [email protected] om de status van je reparatie op te volgen.
Reparatiekosten worden in rekening gebracht wanneer een product buiten de garantie valt of wanneer de schade niet gedekt wordt door de fabrieksgarantie. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij schade veroorzaakt door de gebruiker of wanneer het product na de garantietermijn kapot gaat
Ja, als de reparatie niet onder de garantie valt, ben je verplicht de reparatiekosten te betalen. Dit geldt ook wanneer het product na de garantieperiode kapot gaat of wanneer de schade niet gedekt is door de garantievoorwaarden.
Ja, voordat je de reparatiekosten betaalt, krijg je altijd een offerte van de kosten. Je hebt de mogelijkheid om de offerte te beoordelen en te beslissen of je akkoord gaat met de voorgestelde reparatiekosten.
De monteur neemt contact met je op nadat je je reparatie hebt aangemeld. Samen met de monteur plan je een datum waarop het product bij jou thuis wordt gerepareerd. In de meeste gevallen kan het probleem meteen ter plekke worden opgelost.
Zolang je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als je product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, neem dan contact met ons op via [email protected].
Bij Marketplace heb je 2 jaar garantie. Zolang je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als je product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, neem dan contact met ons op via [email protected] en de partner zal proberen het product kosteloos te repareren of vervangen.
Om een reparatie aan te melden, kun je het beste contact opnemen met [email protected] zodat wij dit voor je kunnen regelen met de partner.
Zolang je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken.
- Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, slecht onderhoud of verwaarlozing.
- Producten die ongeautoriseerde reparaties of modificaties door derden hebben ondergaan.
- Normale slijtage van producten (bijvoorbeeld bewegende delen zoals batterijen, accu's, lampen, enz.).
- Onopzettelijke schade, zoals schade door stoten, water, vuur of andere calamiteiten.
- Producten die niet meer in hun oorspronkelijke staat zijn, zoals producten die beschadigd zijn door overmatig gebruik of producten die op enige manier zijn gewijzigd.
- Verbruiksaccessoires, zoals inktcartridges, filters of kabels.
Betalen
iDeal en creditcard.
Op dit moment kunnen geschenkkaarten niet worden gebruikt voor bestellingen op de Marketplace.
Nee, bij Marketplace kun je niet contant betalen. Je kunt alleen online betalen met iDeal of creditcard.
Op dit moment kunnen actiecodesniet worden gebruikt voor bestellingen op de Marketplace.
Het is niet mogelijk om Marketplace-bestellingen pas te betalen nadat je bestelling is geleverd.
Ja, als je product voldoet aan de retourvoorwaarden, ontvang je het volledige bedrag van je aankoop terug. Als je het product meer hebt gebruikt dan nodig was om te beoordelen of je het wilde houden, voldoet het niet meer aan de retourvoorwaarden en is de waarde afgenomen. Het is ook mogelijk dat het product na aankoop in waarde is gedaald door lichte schade, ontbrekende onderdelen, enzovoort. In dat geval zullen we de waardevermindering in rekening brengen.