Terugsturen
Een product terugsturen
Je kan je online aankoop naar ons terugsturen als:
- Je product minder dan 30 dagen geleden geleverd werd.
De volgende producten kan je niet terugsturen:
- Door jou geïnstalleerde, beschadigde of onvolledige producten.
- Audio-, video- en softwareproducten en herlaadbare telefoonkaarten waarvan de verzegeling verbroken is. Zoals cd’s, dvd’s, blu-rays, videogames...
- Producten die vanwege de hygiëne of gezondheidsbescherming niet geschikt zijn om terug te sturen en waarvan de verzegeling verbroken is. Zoals artikelen voor persoonlijke verzorging (bv. tandenborstels), headsets, inktcartridges, tonercassettes, …
- Producten die een duidelijk persoonlijk karakter hebben. Zoals gepersonaliseerde covers, fotoservice-artikelen, …
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
- Producten die door hun aard niet meer teruggestuurd kunnen worden.
Voor producten die je met korting kocht, gelden dezelfde voorwaarden als wanneer je het product zonder korting had gekocht.
Je kan je online aankoop naar ons terugsturen als:
- Je product minder dan 30 dagen geleden geleverd werd.
- Je een onjuist of ongepast product hebt ontvangen.
Een product terugsturen doe je via de volgende stappen:
- Maak je pakket klaar met alle originele onderdelen.
- Ga naar de MediaMarkt-winkel van je voorkeur.
- Ga naar de dienst-na-verkoop en geef daar het pakket af, samen met je bestelbevestiging.
- De winkel controleert je product en valideert je terugzending.
- Na goedkeuring wordt jouw terugbetaling geactiveerd.
- De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalwijze als bij bestelling gebruikt werd.
- In het geval van een vervanging, zal de winkel je een nieuw product bezorgen.
Om een product terug te sturen via een bpost-punt doorloop je volgende stappen:
- Contacteer onze klantendienst op het nummer 02 808 68 16
- Onze klantendienst maakt een etiket voor terugzending en stuurt je dat per e-mail op.
- Maak je pakket klaar met alle originele onderdelen.
- Druk het terugstuur-etiket af en plak het op de doos.
- Lever je pakket in bij een postkantoor of bpost-afhaalpunt naar keuze.
- Na ontvangst van het pakket controleren we je product en valideren we de terugzending.
- Na goedkeuring wordt de terugbetaling geactiveerd.
- De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalwijze als bij bestelling gebruikt werd.
- Wordt je terugzending niet geaccepteerd, dan verwittigen we je via e-mail en sturen we je pakket weer naar jou.
- In het geval van een vervanging, sturen we je een nieuw product op.
Had je graag producten teruggestuurd na een online bestelling? Dan kan dit ook eenvoudig via een bpost-pakketautomaat. Alle informatie over pakketjes terugzenden via de bpost-pakketautomaat vind je hier.
Wanneer je een online bestelling bij MediaMarkt graag had teruggezonden, kan dit eenvoudig in de verpakking waarin de bestelling bij jou geleverd werd. Alle informatie over het terugzenden van een online bestelling kan je hier terugvinden.
Grote apparaten
Voor het ophalen van grotere apparaten die je aankocht bij MediaMarkt, kan je contact opnemen met onze Customer Care Service via 02 808 68 16. Onze medewerkers plannen een afspraak in en laten het toestel opnieuw ophalen op het afgesproken tijdstip.
Onze Customer Care Service is geopend van maandag tot zaterdag tussen 8 en 22 uur.