Ruilen en retourneren
Van 9 t/m 15 september 2025 voeren wij onze jaarlijkse inventarisatie uit. Hierdoor kan het verwerken van jouw retour iets langer duren dan je van ons gewend bent. Heb je na 17 september nog niets vernomen, neem contact op met onze klantenservice.
We ervaren momenteel technische problemen, waardoor het verwerken van retouren en terugbetalingen langer duurt dan normaal. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!
Snel zelf regelen
Veelgestelde vragen
Als je product aan de retourvoorwaarden voldoet en het gewenste product is op voorraad in de winkel, dan kan je het meteen omruilen. Gaat het om een groot product zoals een wasmachine of een koelkast, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Je kunt een bij MediaMarkt gekocht product in elke winkel of via post retourneren, binnen 30 dagen na ontvangst, op voorwaarde dat het aan de volgende eisen voldoet:
- Het product is compleet met alle accessoires,
- Het is in perfecte staat,
- Het zit, als dat redelijk is, in de originele verpakking.
Je mag het product bekijken en testen zoals je dat ook in de winkel zou doen. Je mag een frituurpan bijvoorbeeld van alle kanten bekijken, maar niet gebruiken als je ze nog wilt retourneren.
We vragen om het product zo te retourneren dat we het via de MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van elektronica.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
- Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (zoals cd’s, dvd’s, games)
- Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt
- Prepaidpakketten
- Gepersonaliseerde producten
- Telecomabonnementen waarvan de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is verlopen
- Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet teruggenomen kunnen worden en waarvan de verzegeling is verbroken
- Hygiëneproducten zoals tandenborstels en producten voor huisdieren die gebruikt zijn
De volgende producten en services kunnen alleen in de winkel worden geretourneerd:
- E-steps, e-bikes, hoverboards
Je kunt een bij MediaMarkt gekocht product in elke winkel retourneren of per post terugsturen.
Inleveren in de winkel (met uitzondering van marketplace producten):
- Breng je product, compleet en in de originele verpakking, naar een van onze winkels.
- In de winkel controleren wij je product en helpen we je meteen verder. Je krijgt je geld terug, kunt omruilen voor een ander product of we repareren het.
Terugsturen per post (Pakketten en tv's tot 45 inch en met uitzondering van marketplace producten):
- Meld je retour aan via onze online retourportal.
- Na aanmelding ontvang je een e-mail met het verzendlabel en verzendinstructies
- Maak je product klaar voor verzending:
- Verpak het goed – je bent zelf verantwoordelijk dat het in goede staat bij ons aankomt.
- Controleer of het product compleet is met alle accessoires.
- Verwijder waar nodig je persoonlijke gegevens of account (zoals Google lock of Apple 'Find My iPhone').
- Gebruik je de originele verpakking? Vergeet dan niet het oude label te verwijderen.
Ophalen bij je thuis (grote of zware apparaten zoals wasmachine of tv's groter dan 45 inch):
Grote en zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je op. Maak een ophaalafspraak via ons contactformulier.
Marketplace-producten (niet verkocht door MediaMarkt zelf):
Een Marketplace-bestelling kun je niet retourneren in een MediaMarkt-winkel. Geen zorgen, we helpen je graag verder. Stuur een e-mail naar [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We zorgen ervoor dat je snel geholpen wordt.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
- Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (zoals cd’s, dvd’s, games)
- Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt
- Prepaidpakketten
- Gepersonaliseerde producten
- Telecomabonnementen waarvan de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is verlopen
- Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet teruggenomen kunnen worden en waarvan de verzegeling is verbroken
- Hygiëneproducten zoals tandenborstels en producten voor huisdieren kunnen niet geretourneerd worden als deze gebruikt zijn.
De volgende producten en services kunnen alleen in de winkel worden geretourneerd:
- E-steps, e-bikes, hoverboards
Online aankoop
- Je ontvangt de factuur automatisch per e-mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten.
- Jouw factuur is eenvoudig terug te vinden in je accountoverzicht onder "Mijn bestelling". Zodra je de details van je bestelling opent, kan je met de knop "Factuur aanvragen" een digitale kopie downloaden.
Aankoop in de winkel
- In de winkel heb je een factuur of kassabon ontvangen. Ben je de factuur van je winkelbestelling kwijt? Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Retour aanmelden
Je kunt een bij MediaMarkt gekocht product in elke winkel retourneren of per post terugsturen.
Inleveren in de winkel (met uitzondering van marketplace producten):
- Breng je product, compleet en in de originele verpakking, naar een van onze winkels.
- In de winkel controleren wij je product en helpen we je meteen verder. Je krijgt je geld terug, kunt omruilen voor een ander product of we repareren het.
Terugsturen per post (Pakketten en tv's tot 45 inch en met uitzondering van marketplace producten):
- Meld je retour aan via onze online retourportal.
- Na aanmelding ontvang je een e-mail met het verzendlabel en verzendinstructies
- Maak je product klaar voor verzending:
- Verpak het goed – je bent zelf verantwoordelijk dat het in goede staat bij ons aankomt.
- Controleer of het product compleet is met alle accessoires.
- Verwijder waar nodig je persoonlijke gegevens of account (zoals Google lock of Apple 'Find My iPhone').
- Gebruik je de originele verpakking? Vergeet dan niet het oude label te verwijderen.
Ophalen bij je thuis (grote of zware apparaten zoals wasmachine of tv's groter dan 45 inch):
Grote en zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je op. Maak een ophaalafspraak via ons contactformulier.
Marketplace-producten (niet verkocht door MediaMarkt zelf):
Een Marketplace-bestelling kun je niet retourneren in een MediaMarkt-winkel. Geen zorgen, we helpen je graag verder. Stuur een e-mail naar [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We zorgen ervoor dat je snel geholpen wordt.
Een Marketplace-bestelling kun je niet retourneren in een MediaMarkt-winkel. Geen zorgen, we helpen je graag verder. Stuur een e-mail naar [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We zorgen ervoor dat je snel geholpen wordt.
Grote of zware apparaten die bij jou thuis zijn geleverd, kun je niet in een MediaMarkt-winkel inleveren. We halen deze producten kosteloos bij je thuis in België op. Neem contact op via het contactformulier om te bekijken over welke producten het gaat en om een ophaalafspraak te maken. Zodra het product in ons logistiek centrum is gecontroleerd en blijkt te voldoen aan de retourvoorwaarden, storten wij het aankoopbedrag terug, inclusief eventuele installatiekosten.
Het is mogelijk dat je de bestelling hebt geplaatst met een ander MediaMarkt-account. Log in met het e-mailadres waarmee je het product oorspronkelijk hebt gekocht. Je ontvangt de factuur automatisch via e-mail zodra je bestelling ons magazijn verlaat. Controleer dus zeker ook je inbox (en je spamfolder).
Kan je de bestelling ook daar niet terugvinden? Neem dan contact op met ons via het contactformulier.
Ja, je kunt je product in een van onze winkels terugbrengen, met uitzondering van Marketplace-producten.
Heb je contant betaald? In onze winkels betalen we bedragen tot € 500,- contant terug. Is het bedrag meer dan € 500,- of heb je niet contant betaald? Dan storten we het bedrag terug op je rekening.
Retourvoorwaarden & terugbetaling
Je kunt een bij MediaMarkt gekocht product in elke winkel of via post retourneren, binnen 30 dagen na ontvangst, op voorwaarde dat het aan de volgende eisen voldoet:
- Het product is compleet met alle accessoires,
- Het is in perfecte staat,
- Het zit, als dat redelijk is, in de originele verpakking.
Je mag het product bekijken en testen zoals je dat ook in de winkel zou doen. Je mag een frituurpan bijvoorbeeld van alle kanten bekijken, maar niet gebruiken als je ze nog wilt retourneren.
We vragen om het product zo te retourneren dat we het via de MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van elektronica.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
- Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (zoals cd’s, dvd’s, games)
- Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt
- Prepaidpakketten
- Gepersonaliseerde producten
- Telecomabonnementen waarvan de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is verlopen
- Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet teruggenomen kunnen worden en waarvan de verzegeling is verbroken
- Hygiëneproducten zoals tandenborstels en producten voor huisdieren die gebruikt zijn
De volgende producten en services kunnen alleen in de winkel worden geretourneerd:
- E-steps, e-bikes, hoverboards
Ja, als je product aan de retourvoorwaarden voldoet, krijg je het volledige aankoopbedrag terug. Voldoet het product niet aan de voorwaarden (zoals in het geval van gebruikssporen of schade), dan kan MediaMarkt een waardevermindering toepassen. Dat gebeurt als we extra kosten moeten maken om het product een 2ᵈᵉ leven te geven.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
- Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (zoals cd’s, dvd’s, games)
- Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt
- Prepaidpakketten
- Gepersonaliseerde producten
- Telecomabonnementen waarvan de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is verlopen
- Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet teruggenomen kunnen worden en waarvan de verzegeling is verbroken
- Hygiëneproducten zoals tandenborstels en producten voor huisdieren kunnen niet geretourneerd worden als deze gebruikt zijn.
De volgende producten en services kunnen alleen in de winkel worden geretourneerd:
- E-steps, e-bikes, hoverboards
Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kan je zien hoe het product eruitziet, en kunnen wij bij eventuele retour controleren of het product ongebruikt is. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen wij het product niet meer terugnemen.
Je mag het product bekijken en testen zoals je dat ook in de winkel zou doen. Je mag een frituurpan bijvoorbeeld van alle kanten bekijken, maar niet gebruiken als je ze nog wilt retourneren. We vragen om het product zo te retourneren dat we het via de MediaMarkt Outlet een 2ᵈᵉ leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van elektronica.
Je kunt een bij MediaMarkt gekocht product in elke winkel retourneren of per post terugsturen.
Inleveren in de winkel (met uitzondering van marketplace producten):
- Breng je product, compleet en in de originele verpakking, naar een van onze winkels.
- In de winkel controleren wij je product en helpen we je meteen verder. Je krijgt je geld terug, kunt omruilen voor een ander product of we repareren het.
Terugsturen per post (Pakketten en tv's tot 45 inch en met uitzondering van marketplace producten):
- Meld je retour aan via onze online retourportal.
- Na aanmelding ontvang je een e-mail met het verzendlabel en verzendinstructies
- Maak je product klaar voor verzending:
- Verpak het goed – je bent zelf verantwoordelijk dat het in goede staat bij ons aankomt.
- Controleer of het product compleet is met alle accessoires.
- Verwijder waar nodig je persoonlijke gegevens of account (zoals Google lock of Apple 'Find My iPhone').
- Gebruik je de originele verpakking? Vergeet dan niet het oude label te verwijderen.
Ophalen bij je thuis (grote of zware apparaten zoals wasmachine of tv's groter dan 45 inch):
Grote en zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je op. Maak een ophaalafspraak via ons contactformulier.
Marketplace-producten (niet verkocht door MediaMarkt zelf):
Een Marketplace-bestelling kun je niet retourneren in een MediaMarkt-winkel. Geen zorgen, we helpen je graag verder. Stuur een e-mail naar [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We zorgen ervoor dat je snel geholpen wordt.
Jazeker. Je kunt alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren. In het online retourformulier kun je aangeven welk product je wilt retourneren.
Wanneer je een product retourneert dat je samen met een service hebt gekocht, wordt de service niet terugbetaald als die al werd uitgevoerd. De service is dan namelijk al geleverd en maakt onderdeel uit van de bestelling.
Is er iets misgegaan bij het uitvoeren van de service? Dan zoeken we samen met jou naar een gepaste oplossing.
Heb je vragen over jouw specifieke situatie? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.
- Inleveren in de winkel: heb je jouw product met een voucher betaald, dan krijg je in onze winkel direct een nieuwe voucher.
- Ophalen bij jou thuis: zodra we je retour hebben verwerkt, ontvangt je binnen 8 dagen een nieuwe digitale voucher via e-mail.
Retourproces
Je kunt een bij MediaMarkt gekocht product in elke winkel retourneren of per post terugsturen.
- Inleveren in de winkel (met uitzondering van marketplace producten): breng je product, compleet en in de originele verpakking, naar een van onze winkels. - In de winkel controleren wij je product en helpen we je meteen verder. Je krijgt je geld terug, kunt omruilen voor een ander product of we repareren het.
- Ophalen bij je thuis (grote of zware apparaten zoals wasmachine of tv's groter dan 45 inch): grote en zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je op. Maak een ophaalafspraak via ons contactformulier.
- Marketplace-producten (niet verkocht door MediaMarkt zelf): een Marketplace-bestelling kun je niet retourneren in een MediaMarkt-winkel. Geen zorgen, we helpen je graag verder. Stuur een e-mail naar [email protected] om een retourlabel aan te vragen. We zorgen ervoor dat je snel geholpen wordt.
In de track & trace vind je de status van je retourzending. Zodra het product bij ons is afgeleverd verwerken wij deze binnen één werkdag. Na verwerking sturen we een ontvangstbevesting per mail en starten we de terugbetaling. Wij zullen je opnieuw informeren als de terugbetaling is verwerkt. In die mail ontvang je ook direct je creditfactuur.
Inleveren in de winkel: als je jouw product in de winkel inlevert en deze voldoet aan de retourvoorwaarden, dan betalen we je direct het aankoopbedrag terug. Bedragen boven € 500,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd teruggestort op je bankkaart.
Ophalen bij jou thuis: zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
- Bancontact: 2-3 dagen
- Creditcard: 8 dagen
- Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (je ontvangt een nieuwe digitale cadeaukaart per e-mail)
Retour extra grote producten
Om het ophalen van een groot product soepel te laten verlopen, kun je zelf de nodige voorbereidingen treffen:
- Lees de mail van de vervoerder. Hierin staan productspecifieke aanwijzingen die nodig zijn om het product mee te kunnen nemen.
- Zorg ervoor dat er genoeg ruimte is en dat je breekbare spullen weghaalt. Denk bijvoorbeeld aan een schoenenkast, spiegel of traphekje.
Grote en zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, kunnen niet in de winkel worden ingeleverd. Deze producten halen we kosteloos bij je op. Maak een ophaalafspraak via ons contactformulier.