Bestellen en services
Van 9 t/m 15 september 2025 voeren wij onze jaarlijkse inventarisatie uit. Hierdoor kan het verwerken van jouw retour iets langer duren dan je van ons gewend bent. Heb je na 17 september nog niets vernomen, neem contact op met onze klantenservice.
Veelgestelde vragen
We helpen je graag bij het zoeken naar het product dat precies past bij jouw eisen en wensen. We geven je graag meer informatie op onze adviespagina's. Heb je nog steeds vragen of wil je het product in de winkel zien? Dat kan! Onze verkoopspecialisten in een MediaMarkt bij jou in de buurt helpen je graag verder.
Je kan je bestelling ophalen zodra je de e-mail ontvangt met als onderwerp "Je MediaMarkt-bestelling is klaar!". Vergeet de originele QR-code niet mee te brengen (en geen screenshot). Je vindt de QR-code in de MediaMarkt-app onder "Mijn account" en vervolgens "Mijn ophaalcodes", en onderaan in de e-mail.
Op de productpagina zie je of een product op voorraad is. Direct boven de knop “Ik wil bestellen” vind je de beschikbaarheid van het product in de webshop en in alle winkels. Selecteer “Winkel wijzigen” om de beschikbaarheid bij een winkel in de buurt te controleren.
Op de productpagina staat veel informatie over het product. Heb je meer vragen of wil je advies? Bekijk dan onze adviespagina's of bezoek een van onze winkels om door onze specialisten te worden geholpen.
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Je ontvangt ook een track & trace-mail zodra de bestelling is verzonden, wat meestal de avond ervoor is. Daar vind je de actuele status en levertijd.
Online aankoop
- Je ontvangt de factuur automatisch per e-mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten.
- Jouw factuur is eenvoudig terug te vinden in je accountoverzicht onder "Mijn bestelling". Zodra je de details van je bestelling opent, kan je met de knop "Factuur aanvragen" een digitale kopie downloaden.
Aankoop in de winkel
- In de winkel heb je een factuur of kassabon ontvangen. Ben je de factuur van je winkelbestelling kwijt? Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Als de aankoop aan de voorwaarden voldoet, kunnen we het prijsverschil terugbetalen in de vorm van een giftcard. Kom naar de winkel met je aankoopbon, zodat wij de korting voor jou in orde kunnen maken. Heb je het product online besteld? Neem dan contact met ons via het contactformulier. Let op: de aankoop mag niet ouder zijn dan 14 dagen. Houd er rekening mee dat we geen prijsgarantie bieden.
Je online bestellen en vervolgens je bestelling komen ophalen in één van onze MediaMarkt-winkels. Kies hiervoor bij het afronden van je bestelling voor "Ophalen in de winkel".
Na aankoop en betaling van je digitale code, ontvang je van ons een downloadcode per e-mail. De download-instructies staan in de mail.
Als je nog verdere vragen hebt over het inwisselen van de downloadcode, neem dan rechtstreeks contact op met de servicepagina van de fabrikant.
De contactgegevens van de fabrikant vind je op de betreffende website:
- Microsoft Belgie: https://www.microsoft.com/nl-be
- Nintendo: https://www.nintendo.com/nl-be/
- Sony: https://direct.playstation.com/nl-be
- Steam: https://store.steampowered.com/
- McAfee: https://www.mcafee.com/support/
- Adobe: https://helpx.adobe.com/be_nl/support.html
- Norton: https://support.norton.com/sp/be/nl/home/current/help-center
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via ons contactformulier.
Voorraadstatus & prijzen
Op de productpagina zie je of een product op voorraad is. Direct boven de knop “Ik wil bestellen” vind je de beschikbaarheid van het product in de webshop en in alle winkels. Selecteer “Winkel wijzigen” om de beschikbaarheid bij een winkel in de buurt te controleren.
Als het product in het magazijn van de winkel ligt, noemen we dit winkelvoorraad. Je kunt het product dan bestellen en dezelfde dag nog ophalen.
Onze productprijzen kunnen variëren, soms maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks. Dit hangt af van factoren zoals marktomstandigheden en inkoopprijzen. We raden aan om onze website regelmatig te checken voor actuele prijzen en aanbiedingen. Houd er rekening mee dat we geen prijsgarantie bieden.
Als de aankoop aan de voorwaarden voldoet, kunnen we het prijsverschil terugbetalen in de vorm van een giftcard. Kom naar de winkel met je aankoopbon, zodat wij de korting voor jou in orde kunnen maken. Heb je het product online besteld? Neem dan contact met ons via het contactformulier. Let op: de aankoop mag niet ouder zijn dan 14 dagen. Houd er rekening mee dat we geen prijsgarantie bieden.
Om een product toe te voegen aan je winkelmand klik je eenvoudig op de grote rode knop. De releasedatum van het product staat boven deze knop vermeld. Je hebt de mogelijkheid om het product thuis te laten bezorgen of op te halen in een van onze winkels. We verzenden bestellingen op basis van de volgorde waarin ze zijn geplaatst, zodra het product op voorraad is. Je ontvangt een e-mail zodra je pre-order is verzonden of klaarstaat om opgehaald te worden in de winkel.
De verwachte leverdatum voor elk product in je bestelling wordt individueel bekeken. Tijdens het afrekenproces kun je voor elk product een gewenste leverdatum aangeven. Zo zorgen we ervoor dat je je producten ontvangt op de momenten die jou het beste uitkomen.
Productinformatie
Op de productpagina staat veel informatie over het product. Heb je meer vragen of wil je advies? Bekijk dan onze adviespagina's of bezoek een van onze winkels om door onze specialisten te worden geholpen.
We helpen je graag bij het zoeken naar het product dat precies past bij jouw eisen en wensen. We geven je graag meer informatie op onze adviespagina's. Heb je nog steeds vragen of wil je het product in de winkel zien? Dat kan! Onze verkoopspecialisten in een MediaMarkt bij jou in de buurt helpen je graag verder.
Als een product in de winkel op voorraad is, kun je het online bestellen en dezelfde dag nog ophalen in een van de MediaMarkt-winkels. Kies bij het afronden van je bestelling voor ‘Ophalen in de winkel’. Bestel je binnen openingsuren, dan ligt het binnen 30 minuten voor je klaar in de winkel. Is het product niet op voorraad, dan zorgen we dat het binnen 1 tot 2 dagen voor je klaarligt.
Bestelling & status
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Je ontvangt ook een track & trace-mail zodra de bestelling is verzonden, wat meestal de avond ervoor is. Daar vind je de actuele status en levertijd.
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Je ontvangt ook een track & trace-mail zodra de bestelling is verzonden, wat meestal de avond ervoor is. Daar vind je de actuele status en levertijd.
De actuele status van je bestelling vind je in het accountoverzicht. Heb je een bestelling geplaatst maar nog geen bevestiging ontvangen? Geen zorgen, soms kan dit even duren. Controleer ook je spamfolder. Heb je na 24 uur nog niets ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier. We helpen je graag verder!
Online aankoop
- Je ontvangt de factuur automatisch per e-mail zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten.
- Jouw factuur is eenvoudig terug te vinden in je accountoverzicht onder "Mijn bestelling". Zodra je de details van je bestelling opent, kan je met de knop "Factuur aanvragen" een digitale kopie downloaden.
Aankoop in de winkel
- In de winkel heb je een factuur of kassabon ontvangen. Ben je de factuur van je winkelbestelling kwijt? Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Cashback-acties worden georganiseerd door de leverancier of fabrikant van het product. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de afhandeling van de cashback. Ga hiervoor naar de website van de leverancier. Vaak vind je onder het kopje 'Promoties' of 'Acties' meer informatie over hoe je jouw cashback kunt claimen. Volg daar de instructies om je deelname te registreren.
Wil je weten wat er precies bij het product hoort? Kijk dan op de productpagina onder het kopje Verpakkingsinhoud. Zo kun je controleren of het ontbrekende onderdeel er inderdaad bij had moeten zitten. Blijkt er echt iets te ontbreken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Gaat het alleen om de handleiding? Die kun je vaak vinden op www.gebruikershandleiding.com, want wij kunnen handleidingen helaas niet apart nasturen.
Bestelling annuleren
Zodra je bestelling is klaargezet voor verzending of onderweg is, kunnen we die niet meer annuleren. Bij sommige vervoerders kun je je bestelling wel nog annuleren via track & trace. Je kunt het pakket ook weigeren bij levering, zodat het automatisch teruggestuurd wordt naar ons magazijn. Je kunt het pakket ook gewoon aannemen en later retourneren.
Is je bestelling geleverd bij een afhaalpunt? Als het pakket niet binnen 7 dagen wordt opgehaald, dan wordt het automatisch teruggestuurd naar MediaMarkt. Liever meteen retourneren? Laat dit weten aan het afhaalpunt, zodat zij het pakket direct voor je kunnen terugsturen.
Zodra je bestelling is klaargezet voor verzending of onderweg is, kunnen we die niet meer annuleren. Bij sommige vervoerders kun je je bestelling wel nog annuleren via track & trace. Je kunt het pakket ook weigeren bij levering, zodat het automatisch teruggestuurd wordt naar ons magazijn. Je kunt het pakket ook gewoon aannemen en later retourneren.
Is je bestelling geleverd bij een afhaalpunt? Als het pakket niet binnen 7 dagen wordt opgehaald, dan wordt het automatisch teruggestuurd naar MediaMarkt. Liever meteen retourneren? Laat dit weten aan het afhaalpunt, zodat zij het pakket direct voor je kunnen terugsturen.
In sommige gevallen kunnen bestellingen die in een MediaMarkt-winkel zijn gedaan, op een later moment nog geannuleerd worden. Neem gerust contact met ons op om je bestelling te annuleren. Je kunt ons bereiken via het contactformulier.
Zodra de annulering is verwerkt, wordt de uitbetaling in gang gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
- Bancontact: 2-3 dagen
- Creditcard: 8 dagen
- Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (Je ontvangt een nieuwe digitale cadeaukaart per e-mail)
- Betaling in de winkel: 14 dagen
Als de bestelling zonder jouw medeweten is geannuleerd en je niet op de hoogte bent van de reden, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via ons contactformulier.
Bestellen als zakelijke klant
Als zakelijke klant profiteer je van advies op maat, een persoonlijke accountmanager, een groot assortiment, snelle levering en verkoop- en servicepunten in heel Belgie. Zo maak je gebruik van de nieuwste zakelijke laptops met beveiligingssoftware, passende tv-schermen en beamers voor vergaderruimtes of geïnstalleerde professionele koffiemachines.
Via jouw accountmanager ontvang je snel en vrijblijvend een offerte, speciaal voor jouw bedrijf. Registreer je als zakelijke klant om hier gebruik van te maken.
Services
Op de productpagina vind je welke services beschikbaar zijn. Houd er rekening mee dat producten die via marketplace worden verkocht geen installatieopties hebben. Je kunt onder de productprijs zien of een artikel via marketplace wordt verkocht.
Neem contact met ons op via het contactformulier zodat wij je direct kunnen helpen met het maken van de benodigde wijzigingen.
Neem contact met ons op via het contactformulier zodat wij je direct kunnen helpen met het maken van de benodigde wijzigingen.